weet iemand wat voor vogel dit is?

deze vogel kwam m'n kat mee thuis, weet iemand wat voor vogel dit is?
ik kwam zelf bij een 'europese kanarie", maar misschien zit ik er naast.
excuus voor de morbide foto.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
Amadea
11 jaar geleden
Hoe zou een blauw/groene vogel nou in een kwartier kunnen veranderen in bruin met rood? Die foto's horen niet bij elkaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh, je hoeft me niet te geloven hoor, maar het komt doordat de foto binnen genomen is met flits. Dan komen andere kleuren naar boven.

Het beste antwoord

Zou het een vrouwtjes-sijsje kunnen zijn?
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat zou best eens kunnen als ik die foto's op google bekijk. bedankt iig. misschien komt er nog een expert langs.
Ivana
11 jaar geleden
Ik ben een beetje een expert. Heb vroeger veel sijsjes tam gemaakt en geringd in mijn volière gehad. Ook heb ik wel de wilde kanarie gezien, maar die kom je hier nauwelijks tegen, daarvoor moet je zuidelijker zijn (Spanje, Ibiza enz.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ah, ok, dat veranderd de zaak. Bij mij in de buurt is ook een volière in een park, dus misschien is ie daar wel uit ontsnapt. Dit is wat meer voor de hand liggend Zo snel is mijn kat namelijk niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tnx!